27 Feb 2015

Sketchbook Drawings for Embroidery


Last few weeks I’ve been drawing in the evenings. Mostly while watching something on one of those subscription film services online with James. Anyway, I was looking for some embroidery inspiration earlier this month and looked through Ingrid Eggimann-Jonsson’s book “Yllebroderier” it got me started just drawing things from what I saw in the book. I haven’t looked in it for a week now but I’m still drawing and plotting. I would love to make something bigger in wool embroidery. The starting a new project nerves are certainly twitchy. But time! Gha, there really isn’t enough time right now. I guess the sketches won’t go anywhere. Now do you have any sketches that have to wait? Does it frustrate you?

Tecknat broderi inspiration och vill börja med ett stort broderiprojekt, men tiden räcker inte till.

5 comments:

Tina said...

Vilka roliga broderier, jag förstår att broderilusten pockar på. Jag har också några skisser liggande, men jag jag vet ju att jag kan börja om jag vill. Har inga problem med att ha "tusen" saker på gång.Önskar dig lite broderitid. Kram

Fiff said...

Wow, vad vackert! Du borde rama in skisserna i väntan på broderandet. De är fantastiska konstverk!

Lisbet said...

Oh, snyggt. Tror att det ger något bara att sätta pennan till pappret och inte bara spara allt i huvudet. Jag har kört en raid den här veckan och tagit mig tid. Svårt även utan liten extra.... Men har mer lagrat uí huvudet som borde komma ut.

Erica Bessant said...

Fiff: Naw! Tack! Tja, kanske skulle jag göra några på vanligt papper också som vi kan sätta på anslagstavlan :p De här sitter i en skissbok och är lite svåra att ta ur utan att andra blad rammlar ur också.

Lisbet: Jo, om inte annat är det avkopplande!

aliciasivert said...

Skoja inte. Tusen projekt i huvudet som aldrig blir av. Mycket är vinterns fel för tiden har jag, men orken har lyst med sin fullkomliga frånvaro. Tills nu! Mars <3 Vilket lyft redan! Jag ska försöka staka ut en plan för allt jag vill eller borde göra så det inte blir överväldigande. Men jag längtar!
Hoppas du hittar en liten spillbit tid snart, min vän!