19 Jun 2014

Another two for the growing collection



For those of you who have been with me for a long time you will know that I have an art background. Perhaps you can see it here. I really enjoy making these very simple images letting the scrap pieces come together forming a little story. The crawling baby is supposed to be Freja and I’ve been meaning to add the date she first crawled to it ever since I made it. Just haven’t happened yet. The other one… well, you make your own story there. Both are roughly postcard size, maybe a little bigger. I think I might make some to send as postcards. It’s always nice getting snail-mail.

Två vykortstora textila bilder. Den ena föreställer Freja när hon började krypa och den andra får ni hitta på en egen historia till. Kanske gör jag fler att skicka iväg som vykort. 

3 comments:

aliciasivert said...

Det här är suveränt! Jag har varit sugen länge på att experimentera mer med applikationer och nu tror jag du gav mig sista knuffen! Jag har emellertid ofta problem med att det övre tyget liksom töjer sig lite när jag zickzackar runda former så att kanten blir bucklig. Hur tacklar du det - med trådfasthet, resårsöm..?

aliciasivert said...

Trådfasthet... Vad i all världen är det? Trådspänning menade jag, haha!

aliciasivert said...
This comment has been removed by the author.