28 May 2014

Little pieces of scraps embroidery

Vi har haft en jobbig sovperiod med Freja igen. Lång nattning och toktidiga mornar. Tupplurarna ska vi inte ens prata om. Men det har börjat lätta lite nu och vi kan nästan se igenom trötthetsdimman. Tänk att det kan vara så svårt att lära sig att somna. 

Många långa veckor sen började jag ett litet projekt som går ut på att använda upp de där allra minsta tygbitarna som blir över efter annat och som oftast mest hamnar i papperskorgen. De går ju faktiskt att använda till mycket fast dem är så små, stoppning tex. har jag använt dem till tidigare. Den här gången kombinerar jag dem med lite broderi. Då kan det bli så här, som mitt första experiment. En liten bild/tygvykort. Vad man kan göra mer ska jag visa sen!

We've had an awful period of disturbed sleep with Freja again. Endless hours spent getting her to sleep combined with early mornings. I won't even mention the naps! However it looks like it's getting better again and we can see through the tired fog, somewhat. How hard it is to learn to fall asleep, eh!

Many long weeks ago I started a project to use up the tiniest leftover fabric scraps. You know the ones that are to small to do anything with really, a part from perhaps using as stuffing/filling as I've done in the past. This time however I combined them with embroidery. Behold this is my first experiment, a small postcard/image! What else I've made you have to wait and see!

1 comment:

Tina said...

Snyggt, fortsätt! vill gärna se mer sen. <3