6 Mar 2014

Hoot hoot in the woods and urban jungles

Wow, hej på er! Jag vet inte var alla läsare kom ifrån men ni är hjärtligt välkomna! Kul att ni gillade min påbörjade marsma. Det känns som om man får en liten positiv puff att fortsätta. Jag återkommer om den när det hänt lite till.

Det blev en uggla senast jag kunde sy lite. Tänkte att jag skulle slå två flugor i en smäll och göra den rolig för bebisen också. Med vingar som knäpps med små tryckknappar och örontoffsar att pilla med tänkte jag att den kanske kunde vara spännande. Men jag blev inte alls nöjd. Formen blev inte bra och vingarna är ingen höjdare. Jag gillar fötterna och tyget, som förresten kommer från en gamal kjol. De andra tygerna är spillbitar och banden i toffsarna är delar av banden vi hade som dekoration på vårt bröllop. Så man kan väl säga att det är en återbruksuggla. Nu vill jag göra en till i lite annan form och med andra vingar som förhoppningsvis blir lite mer i min smak. Jag är ju, som ni säkert redan vet, rätt svag för fåglar! 

Wow, Hello to you all! I don't know where you came from but you are all more then welcome to my blog! Nice that you liked my marsma WIP. It feels like I got a positive kick forward to continue and finish it now. I'll show you again when I've worked some more on it. 

Last time I was allowed to sew a little I made this owl. My idea was to make it interesting for Freja as well. With wings that closes with press studs and ears made from ribbons I thought it might be a little exhiting. But I'm not all that pleased with it. I'm not convinced about the shape and the wings are awful. I do like the feet though and the fabric, it's from an old skirt actually. The other bits of fabric are all scraps and the ribbons are from our wedding decorations. I guess you could call it a upcycled owl. Now I want to make another one more to my taste. I'm, as you probably already know, a little bit crazy for birds!

1 comment:

Fiff said...

Finfin uggla!