24 Jan 2014

Toy Storage

Freja har inte så mycket leksaker. Men det är mer än tillräckligt för att det ska behövas någon typ av förvaring för dem. Nu har svärfar lovat snickra en kista, men tills den är färdig ska leksakerna ha någonstans att ta vägen. Det blev den här med inspiration från Tyg och Otyg. Det enda jag har att säga om saken är: Räkna inte matte när du är så trött att ögonen nästan går i kors! Då kan det bli väldigt knasigt. Tur var det att det blev fel åt rätt håll i alla fall. Då gick det i alla fall att fixa till ganska enkelt. Tyget har jag fått av min mor, fodret med som jag tror varit en gardin. Ska jag göra något liknande igen så ska jag definitivt göra den vidare och inte så hög. (Räkna ska jag inte heller göra när jag egentligen ska gå och lägga mig!) Freja verkar nöjd i alla fall.

Freja doesn't have that many toys. But there's more than enough to make some sort of storage necessary. My father-in-law has promised to make a chest for her, but until it's done the toys need somewhere to go. This is what I made, with a lot of inspiration from Tyg och Otyg. The only thing I have to say is; Do not do maths when you're so tired you're cross eyed! Things can turn out very wrong. Luckily this time it went wrong the right way. A somewhat easy fix. The fabric is from my mum, the lining too, which i think used to be a curtain. If I ever make something similar again I'll make it wider and less tall. (I won't do maths when I'm supposed to be in bed either!) Freja seems to approve of it though.

2 comments:

Tina said...

Den blev ju väldigt bra, (trots allt :) ) Fodret har fö varit ett barnpåslakan, om det är höns/fåglar på det, svårt att se på bilden.

metamorphosis said...

Ser ut som att dregelscarvsen kommer väl till pass nu! Sötunge! :)