30 Aug 2013

Hoot hoot in the wood

Sommaren håller i sig här i London och det är fortsatt varmt och soligt. Därför får vi kanske inte så mycket användning av den här yllefilten än. Jag började virka den i våras men den har inte blivit klar förren nu. Lite på grund av en trasig virknål som tyvärr inte var storleksmärkt. Det tog ett tag innan jag lyckats prova ut vilken storlek jag behövde. Så här blev den i alla fall. Lagom till framtida vagnen. Vi har faktiskt ingen vagn än utan använder vår fina bärsjal när vi ska någonstans. Lite mer praktiskt i Londons kollektivtrafik och det funkar väldigt bra. Ugglerutan hittade jag här...

Summer is still here in London and it's warm and sunny. Therefore we might not have much use of this blanket in wool yet. I started crocheting it in the spring but it hasn't been finished until now. Mainly because of a broken crochet hook without a size marked on it. It simply took some time to figure out what size hook I actually needed. This is how the blanket turned out. Possibly great for a future pushchair/buggy. We actually don't have one yet and are using our lovely wrap when we're going out. A bit more practical on public transport in London and it's working really well. The owl square I found here...


1 comment:

Bella said...

Vilken jättefin filt! Ja och barnet med :)

Jag tänker att man blir stark i rygg och ben av bärsjal. Eller vänner som bär runt på sina barn säger det :)