25 Jul 2013

Pysselbyte!


Innan Svalungen kom blev jag kontaktad av Metamorphosis som blivit förtjust i elefanterna jag sytt. Det visade sig att hennes blivande 2-åring älskar elefanter och hon undrade om vi kunde göra ett pysselbyte. Självklart ville jag det! En elefant fick det bli och som riktlinje för tygval fick jag något glatt. Vad är gladare än stora färgglada prickar så det fick det bli. Tyget hittade jag i lådan där jag går och slöjdar på måndagarna. Det hade varit någon typ av klädesplagg så det blev en återbrukselefant till och med. Och det verkar som om prickfanten klarade postgången galant i den sydda postpåsen! I paketet la jag en liten överraskning till Anna-Karin också. Kika här om ni är nyfikna! Vad hon skickad till mig får ni se en annan dag. Kanske kan jag till och med få Freja att posera.

Before Freja came I was contacted by Metamorphosis. She'd seen my fabric animals and really liked them. Her little almost 2 year old love elephants and she was wondering if we could do a craft exchange. I didn't hesitate a minute, of course I wanted to do a craft exchange! So an elephant was made in the happiest fabric I could find. Big colourfull dots from the box at the craft drop-in I attend. It looks like the elephant survived the trip in the sewn postbag too! I also added a little surprise for Anna-Karin. Have a look here if you're currious! I'll show you what she sent in exchange another day. Maybe I can even get Freja to pose.

3 comments:

Tina said...

Mam gillar också..... ska vi byta grejor?

LadyNight said...

Vilken söt elefant! :)

metamorphosis said...

Den blev så fin så fin så! :)