3 Jul 2013

Crafty Wedding Gift - part 4

Just nu sover Feja i bärsjalen och det hör inte till vanligheterna att jag kan sitta framför datorn mer än några minuter i taget. Mammigare bäbis får man leta efter. Eller också är alla bäbisar så här mammiga de första månaderna. Pappa borde ju vara lika bra, eller hur? Jag tycker i ärlighetens namn att det är lite jobbigt och kan inte för mitt liv inte förstå hur andra småbarnsmammor får något gjort. För det får inte jag. Fast åh andra sidan är hon ju inte så jobbig på nätterna istället, ta i trä. 

I vilket fall i väntan på att jag får några minuter över utan bäbisen klistrad till mig så jag kan ta lite bilder får ni hålla tillgodo med den här fina bröllopspresenten från de som jag slöjdar med på måndagarna. Det är en skissbok med ett lapptäcksfodral och en söt krans. Kortet var lite extra roligt eftersom det kom med nål och tråd så att jag kunde sy vår resa så att säga. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska använda den till än. Men något kreativt måste det ju bli! Några idéer?

Freja is sleeping in the wrap right now and it's the only reason I can sit infront of the computer for more then a few minutes at a time. A baby who wants mommy more you'll have to look for. Or perhaps all babies are like this the first months? Dad should be just as good, right? Well in all honesty I'm beginning to find it rather hard and I can't understand how other moms get anything done at all. I know I don't! But then again she's quite easy during the nights instead, knock on wood. 

In any case, when we're waiting for me to have a few spare moments not attatched to the baby, just so I can snap a few photos. You'll have to make do with this wonderful wedding gift from the people I craft with on Mondays. It's a notebook with a patchwork cover and a cute wreath. The card was really nice too since it came with needle and thread so I could stitch our trip on it. I still haven't managed to deside what I should use the book for but I'm sure it has to be something creative. Any ideas?


6 comments:

Fiff said...

De flesta bebisar är nog sådär. Jag fick inte heller något gjort de första veckorna ;-) Ibland hann jag knappt äta eller gå på toa... Det blir bättre, även om de har sina perioder :-)
Tjusig bok o coolt med kartan!

Tyg och otyg said...

Det är väl inte så konstigt att de är mammiga i början, de vet ju inte av något annat än att ligga inuti mamman liksom. Fast jag förstår att det är lite påfrestande. Bra om hon iaf trivs i sjalen så att du har händerna lite fria!

Maria J said...

Äh, då finns det ju desto mer för pappan att göra om det handlar om superakuta saker :) jättehäftig idé med kartan!

Linda said...

Jag hann inte heller göra något de första veckorna..eller månaderna. Jag tror att de flesta bebisarna är mammiga eftersom de bott i magen och hört röst och hjärtslag :) vilken fantastiskt fin bok och karta!! Kram

metamorphosis said...

Vilka fina presenter! :)

...och ja, du är inte ensam som småbarnsförälder om att känna att du inte hinner göra något! Det var inte många knop jag fick till när äldsta var liten!

metamorphosis said...

...men ja! Det kommer tid till pyssel vad det lider! :)