16 May 2013

Little birds




En liten hög väldigt små borderade fåglar efter samma mönster jag ritade till vår bröllopstårtdekoration. De här är gjorda i filt, utom den vita som är sydd i ylle av något slag. Vilken tid det tar att göra en fågel när de är så små! Men roligt med så pyttiga broderier. 

Här hemma går vi och väntar på att hårbollen ska komma ut. Det börjar bli tröttsamt tycker jag, jag ser verkligen fram emot att inte behöva vara gravid längre. Trots att jag haft en väldigt okomplicerad och lätt graviditet börjar det bli bra jobbigt. Man kan tycka att det räcker med slutspurten på graviditeten men den här veckan har vi återigen inget varmvatten eller någon fungerande dusch. Gårdagen handlade mest om att jaga hyresvärd och elektriker. Mitt i alltihop kom en "ammnings support volontär" på besök för att prata amning och erbjuda stöd lite längre fram! Knasig vecka det här... Håll tummarna att det löser sig med badrummet redan idag och att elektrikern kan fixa vad det nu är som är fel!

A pile of very tiny birds I've made after the same pattern I constructed for the cake toppers for our wedding. These ones are made out of felt, apart from the white one. It's made from some sort of wool fabric. It's really surprising how much time it takes to make one bird when they are so small! But it's fun! I like the tiny embroidery bit of the making. 

Well here we're waiting for the furball to decide to come out. It's starting to feel a little tiresome waiting and I'm really looking forward to not being pregnant anymore. Even if my pregnancy have been uncomplicated and easy it's starting to be a little heavy now. You would have thought the last bit of this pregnancy was enough but we're having more bathroom issues. No hot water and no shower again, can you believe it! Yesterday was mostly about landlord and electrician. Oh and in the middle of that I had a breastfeeding support worker here to inform about breastfeeding and the help they could offer! Crazy week this... Keep your finger crossed the bathroom will be sorted later today and that the electrician can fix whatever is wrong!

4 comments:

Fiff said...

Helt fantastiska fåglar! Underbara!
Älskar ju den där broschen som jag vann av dig en gång, men vågar inte använda den på min jacka, ifall jag skulle tappa den...

Erica Bessant said...

Tack fina fiff! =) Vad glad jag blir att du gillar mina fåglar.

Men vet du, du kan sätta en liten bit resårband liksom på baksidan av broschen och jackan så skulle den öppna sig så trillar den inte av. Jättebra tips jag fick en gång och jag har inte tappat en brosch sen dess. =)

aliciasivert said...

Men åå så härliga fåglar! Såna där ska jag göra till nästa påsk. Basta! Otroligt bra spillbitsprojekt och så fina. Tänker mig dem som en liten mobil i fönstret.

aliciasivert said...

Jag är ute i jättegod tid, för en gångs skull, och tänker mig att jag ska sammanställa ett inlägg påskmakartips! Får jag lov att låna en av de här bilderna till det? Jag gör ingen ny uppladdning utan använder din bildkod och länkar tillbaka.