13 Mar 2013

Wrapover Baby Cardigan

Nu är den klar och så här blev den tillslut. Mönstret kommer från den här boken. Storleken ska vara 6-12 månader men den ser väldigt stor ur tycker jag. Vi får väl se om den passar till vintern sen. Jag är inte helt övertygad när det kommer till formen på ärmarna men det får vara för den här gången. Annars har det varit full fart här. James hade några dagar ledigt förra veckan och vi hann med både glukostoleranstest (urk), städning av den där skrubben som hyresvärd/byggarna slängt in både det ena och det andra i och ett besök till ett "sling library" bla. Jag har hunnit med att sy en hel del också men det får ni se en annan dag.

It's finished! The pattern is from this book. It's supposed to be a size 6-12 month but it looks really big to me. We'll see if it fits next winter. I'm also not completely convinced about the shape of the arms. But I'll leave it this time. Apart from this finished cardi it's been busy here the last weeks. James had a few days off last week and we had time for Glucose Tolerance test, cleaning of that cupboard the landlord/builders threw both this and that into and a visit to a sling library among other things. I've been sewing a lot too but what you'll see another day. 


3 comments:

Tyg och otyg said...

Den ser fin ut tycker jag, fast jag håller med om att ärmarna kanske ser något överdimensionerade ut... Har också en bebiströja på gång (men sydd). Tycker att den också ser sådär liksom kort och bred ut, men det kanske ska vara så.
I alla fall så tror jag att den där omlottmodellen är ganska bra till bebisar, lätt att ta av och på.

Erica Bessant said...

Jag tror också att omlottmodellen är ganska bra, lätt att ta av och på. Vi får se hur den funkar i praktiken sen =). Konstigt att armarna är så stora, jag förstår inte riktigt meningen. Kanske är det lättare att ta på? Åh andra sidan ser det helt ok ut på på bilden i boken. Vi får helt enkelt vänta och se...

Maria J said...

Sling library, fantastisk idé!