19 Mar 2013

Little Rabbit say Hello!

Jag hade en egen kanin när jag var liten som hette Kalle. Klart hårbollen också ska ha en egen kanin. Jag mätte lite och ändrade lite och gjorde mitt eget mönster efter Kalle. Så här blev det. Kanske lite bred om magen men det kan fixas till nästa gång jag vill sy en kanin. Ja och så blev det en liten gärdsmyg på magen också. Sydd i mjuk och go bomullsflanell. (Nej vi vet inte vad det är för något som ligger i magen. Men klart att killar också kan ha en rosa kanin!)

I had my own rabbit when i was little, Kalle he was called. Of course the furball needs its own rabbit. I messured, changed a little and made my own pattern looking att Kalle. This is the result. Maybe a little wide over the tummy but nothing I can't change next time I want to sew a rabbit. I put a little wren on the tummy too. Made of nice and soft cotton flanell. (No, we don't know what type is hinding in the bump. But of course boys can have a pink rabbit too!)


2 comments:

Anonymous said...

Linus sover med min "kalle kanin" som mamma sydde till mej när du föddes och fick din :).Kom ihåg en gång när vi var i blg och nån tog din kalle ur vagnen,du blev hellt förtvivlad,så mamma fick sy en ny när vi kom hem <3

Erica Bessant said...

Ah ja just ja! Orginalet blev ju stulen, det har jag helt glömt. Jag har ju kalle med mig hit. Han får sitta på nattduksbordet med en liten björn jag fått av James. Men han hamnar nog hos hen sen skulle jag tro.