15 Feb 2013

WIP - Baby blanket part II

Idag skiner solen i London. Vi har blivit förkylda och det snörvlas en hel del. Igår satt jag i soffan och virkade halva dagen och försökte bli frisk så fort det bara går. Dagarna innan dess hann jag sy klart framsidan på bäbistäcket. Så här blev det! Nu ska jag bara bestämma mig för tyg till baksidan också. Men usch så tråkigt det är att vara förkyld och inte orka så mycket!

It's sunny in London today. We've got colds and there's a whole lot of snotty noses in our flat at the moment. Yesterday I spent half the day crocheting on the sofa trying very hard to get well as soon as possible. The days before I managed to finish the front of the baby blanket. This is how it turned out! I only have to choose a backing fabric now. But how boring it is to be ill and not have energy for the things you want to do!

3 comments:

Tina said...

Vad fint det blev, så roligt att se blandningen med olika "lapp- mönster".
Tycker att det blev lite engelskt i färgerna också!
Fyy vad tråkigt att ni blivit förkylda, hoppas ni kryar på er snart.

Fiff said...

Ja, det e pest med förkylning! Särskilt när man är gravid :-(
Som om man inte orkar minimalt ändå liksom...
Jag blir inte av med min förkylning heller, blir tokig snart!
Hoppas det går snabbare för dig i alla fall. Det är himla bra att handarbeta :-) säkert den allra bästa medicinen!
Täcket blir finfint. Visst är det nåt speciellt med att skapa till ett knyte i magen ♥

metamorphosis said...

Hoppas förkylningen gett med sig nu? <3

Täcket är ju jättefint! Rött/blått/vitt är verkligen vackert ihop! Det ska bli spännande att se vad du väljer tillbaksida!