19 Feb 2013

Crochet Baby toy

Jag kom på att det där knytet i magen kan behöva något att leka med också. Eller i alla fall att titta på till att börja med. Så här om kvällen när jag satt rastlös i soffan men alldeles för trött för att göra något alls egentligen så tog jag tag i saken. Jag hade en hög med tjockt broderigarn i bomull som jag visste aldrig skulle bli använt till just broderi. Garnet har jag fått efter en äldre dam i min mammas bekantskapskrets så vad bättre än att virka en flerfärgad leksak av det. James tyckte att det såg ut som en flerfärgad spermie... jag vet inte jag, hade tänkt mig någon typ av sjödjur, typ bläckfisk eller manet kanske? Vad tycker ni? Om det blir en hit hos hårbollen återstår att se...

I realised that we have no toys for the furball to play with or rather look at to begin with. So the other night when I was planted firmly and tiredly in the sofa feeling rather restless I took the matter into my own hands and started on this. I had a pile of thick cotton embroidery floss that I knew I would never use for embroidery. It was given to me by my Mom who got it after a friends elderly mother. Nice colours so what better to crochet but a multi coloured baby toy. James thought it looked like a multi coloured sperm... I don't know, my thought was some sort of sea animal, like an octipus or jellyfish perhaps? What do you think? If it will be a hit with the furball is still unknown...

5 comments:

Fiff said...

Men åh, nu måste jag ju också göra nåt liknande! Är säkert jättekul att ligga o pilla på den :-)
Och nej, min första tanke var inte spermie ;-) tänkte bläckfisk som du!

Maria said...

Härligt och färgglatt!

Anonymous said...

Helt klart en bläckfisk eller manet! Superfin! /linxter

Erica Bessant said...

Fiff: Eller hur? Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om min make ;) Ja gört! Bra sätt att göra sig av med lite av allt det där restgarnet =)

Linxter: Visst är det! Vet inte vad J tänkte där...

Maria: Tack! =)

Monica said...

Jättefin! Tänkte på bläckfisk direkt. Kram Monica