6 Feb 2013

A lovely gift

Av min svärfar fick jag den här ypperliga sena julklappen, rotary cutter, linjal och skärmatta. Min mamma uttryckte det hela med att jag inte bara hittat en fantastisk man utan en alldeles ypperlig svärfar också. Kan inte annat än att hålla med. Passade extra perfekt när jag vill göra ett bäbistäcke i rätt storlek så att säga. Här får ni en liten smygtitt. Rött och blått, lagomt könsneutralt och bra tycker jag. Vad säger ni?

I got this great late Christmas gift from my father-in-law, a rotary cutter, ruler and a cutting board. My mom pointed out I have not only found a great husband but a very good father-in-law too. I can do nothing but agree. (Thanks John!) Perfect since I wanted to make a baby quilt in the right size so to speak. Here's a sneakpeak. Red and Blue, gender neutral and nice I think. What do you think?



4 comments:

Fiff said...

Det är verkligen ovärderligt med en rullkniv! Och jag har exakt en likadan som din :-) Lustigt! O det underlättar otroligt när man ska göra lapptäcken. Jag köpte iofs min kniv själv, men sen kom min man hem med en skärmatta som överraskning en dag ♥.
Det var en ovanligt omtänksam svärfar du har!

Tyg och otyg said...

Täcket ser jättefint ut! Och jag håller med, skulle aldrig idas sy lapptäcken utan rullkniv och skärmatta. Det blir så otroligt mycket mer effektivt med till"klippningen".

aliciasivert said...

Rött och blått är svårslagbart! Blir så himmelskt brittiskt, nautiskt och lantligt. Gillar också att du lagt till det svarta, småblommiga tyget. Kommer bli hur stiligt som helst!

Erica Bessant said...

Fiff och Tyg och Otyg: Ja visst gör rullkniven hela tillklippningsvisan sååå mycket enklare och effektivare! Jag är himla nöjd med min present kan man säga. =)

Alicia: Jag kunde inte låta bli det där småblommiga tyget! Det var bara så fint. =)