17 Jan 2013

WIP - Patchwork Baby (?) Blanket

Kommer ni ihåg att jag tidigare i år började handsy hexagoner som kanske skulle bli ett bäbistäcke någon gång i framtiden. Den där framtiden hände lite tidigare än vad vi kanske räknat med. Så lite bra att jag redan börjat med ett täcke är det. Så här ser det ut just nu. Jag håller på att sy fast hexagonerna på ett tyg som tillsammans ska få bilda mitten på täcket. Det är redan lite större än ett bäbistäcke så jag tänker nog kanske kalla det ett familjetäcke istället. Opps! Men åh andra sidan betyder det kanske att jag får göra ett till litet täcke också. Vilket inte är helt fel!

Do you remember the hexagons I was hand stitching earlier this year? The ones that I thought might end up as a baby blanket at some point in the future. Well the future happend faster than we'd thought. This is what the blanket looks like now. I'm tacking and stitching the hexagons on a fabric at the moment. It'll be the middle section of the blanket when it's done. However it's already a bit to big to be a baby blanket so perhaps I'll call it a family blanket instead. Opps! But on the other hand it means I can make a smaller blanket too. Which is good!

2 comments:

Tina said...

Jättefint, jag har verkligen väntat på att få se det. Jag har lite mer av en del tyger- kanske du vill ha. Kram mam

metamorphosis said...

Jättefint!

- och klart att du måste få sy ett lite mindre täcke också! Bäbisar kan nog aldrig ha för många täcken/filtar! :)