24 Jan 2013

What to do with the Christmas chocolate wrappers

Ojdå nu blev jag lite tyst igen. Jag har en sådan där vecka när jag somnar efter frukosten och så blir hela dagen lite upp och ned. Får inte så mycket gjort helt enkelt och minst av allt blir det något bloggat. Men jag ska visa vad min svärfar gav mig i efterskottsjulklapp, måste bara ta några bilder först och så har jag börjat på något nytt bäbisrelaterat som jag också ska fota och visa er. Eh, ska bara komma till skott först och det har jag ju lärt mig kan ta några dagar nuförtiden. Så medan vi väntar på det kan vi ju titta lite på vad man kan göra med de där chokladpapperen från julchokladen! Jag gjorde ett armband som jag sen sydde en söm med symaskinen runt för att förstärka och göra lite hållbarare. Blev riktigt snyggt tycker jag! Vad säger ni? 

Opps, I got a bit quiet again. I'm having one of those weeks when I fall asleep after breakfast and the whole day ends up being a bit up side down. I don't get much done simply and least of all any blogging. But I have things to show you! What my father-in-law gave me as a late Christmas gift and something baby related I just started for instance. However I need to snap a few photos first and that might take some time in my current tired state. So, meanwhile we could take a look at what you can do with the Christmas chocolate wrappers! I made this bracelet from them and used my singer to stitch a seam all the way around it. It made it a lot stronger and more durable. Turned out quite fab I think! What do you think?

1 comment:

Fiff said...

Det måste ha varit snygg julchoklad redan från början :-) Piffigt som armband!
Filten här nedan är förresten jättefin, o vilket arbete! Lästte också hur du har gjort med inläggen. Bra med lite tips :-) Men jag är så himla känslig mot all ull, så får se om jag kan tänka ut nåt annat kanske... O visst är det fascinerande vad kroppen hittar på!