14 Jan 2013

James Stocking

I år bestämde James och jag att vi inte skulle köpa några super julklappar till varandra. Något för ca £5 var ok. Jag bestämde mig för att sy en julstrumpa att stoppa den där julklappen i och så här blev den! Tog vad jag hade och mätte inte så noga. Allt tyg utom snedslån är rester och second-hand och hanken är gjord av ett av banden från bordsdekoren på vårt bröllop. Själv tycker jag att den är ganska julig men flera som sett den tycker att den påminner väldigt mycket om den där flaggan ni vet. En vän gav den till och med namnet Bruce Springsteen strumpan. Ja, ja tänk vilka olika associationer man kan ha.

This year James and I decided not to buy any expensive Christmas gifts for each other. Something symbolic for ca £5 was ok. I desided to sew a stocking to put this present in and this is how it turned out! I used what I happend to have at home and didn't bother with messuring to much. All the fabrics are scraps and second-hand, the bias binding is new but bought for another project and the ribbon is from the table decor at our wedding. Personally I think it's quite Christmasy but others have expressed it reminds them greatly about a surtain flag, you know which one. A friend even gave it the nick name "the Bruce Springsteen stocking"!

2 comments:

Tyg och otyg said...

Haha, ja, nu när du säger det så påminner den ju en del om stjärnbaneret. Men jag ser även norska och isländska flaggan! :)
Jag har ju också sytt en julstrumpa, inte helt originellt kanske, men det var roligt! Nästa jul kommer jag att ha ännu ett brorsbarn också, så då får det väl bli en till.
God fortsättning på det nya året!

Erica Bessant said...

Ja jag tänkte också att nästa jul får jag nog sy en till hela vår lilla familj! Det var rätt skoj ändå och första gången jag gör något lite galet i någon typ av lappteknik.