11 Sep 2012

The gigantic needle cushion



Kommer ni ihåg det där klotterbroderiet som jag visade för längesen? När vi kom tillbaka till London och jag började städa lite bland mina UFOn hittade jag det igen. Tidigare har jag inte riktigt vetat vad jag ska göra med det. Det är liksom lite sådär konstigt i komposition och färgval. Hur som haver blev det tillslut denna skapelse! En gigantisk nåldyna helt enkelt. Baksidan är ifrån ärmen på en gammal klänning, lite återbruk alltså. Klotterbroderi, långsamhetsklotter kanske man också skulle kunna kalla det, är förövrigt något jag rekommenderar och bra behöver det ju inte bli heller!

Do you remember the doodle embroidery I showed you ages ago? When we got back to London and I started tiding up among my UFOs I found it again. Before now I've not had a clue what to make with it. It's a bit odd composition and colour wise. In any case this is what it turned out to be! Simply a gigantic needle cushion. The backing is made from one of the sleeves of an old dress, some up-cycle/reusing going on there. Doodle embroidery, or perhaps we could call it slow doodle too, is something that I warmly recommend. And it doesn't have to turn out fantastic either!

4 comments:

Pysselfarmor said...

Underbart!

Fiff said...

Åh, så fin!

Erica Bessant said...

Vad gulliga ni är! Tack =)

Maria said...

Perfekt som fin nåldyna!