2 Sep 2012

Gifts for B

Den här helgen har vi tagit det lite lungt. Läst böcker och bakat pizza bla. Städat också, sådant där nödvändigt ont ni vet. James lagar lunchlådor för början av veckan och jag har sorterat lite i min hörna. Lite lagom helg helt enkelt. I kväll tänker jag baka chokladbollar och kanske ser vi en film. Men innan jag börjar med bollarna tänkte jag att jag skulle visa er en del av en liten tackpresent som jag gjorde till vår vigselförrättare B. Det här är en av de där broderade fåglarna jag pratat om. Orange med blommor på för det tyckte jag skulle passa B's personlighet. Till den gjorde jag en liten ask också, dekorerad med en pappersblomma. Jag virkade ett par handledsvärmare i mysigt ullgarn också men de glömde jag såklart att fota! 

We've had a slow relaxing weekend. Read some books and baked our own pizza. Cleaned the flat too, you know a boring necessity you can't get away from. James is making lunch boxes for the beginning of the week and I've been sorting a few bits in my craft corner. An ok weekend really. Tonight I'm planning on making some chocolate balls and perhaps we'll watch a movie. But before I start on the chocolate I thought I'd show you a part of a little thank you gift I made for our registrar Ms. B. So this is one of the embroidered birds I've spoken of before. Orange with flowers on, because I thought it would suit B's personality. I also made a little box to keep it in and decorated it with a paper flower. I did crochet a pair of wristwarmers too in a nice wool yarn but of course I forgot to photograph them!

2 comments:

Lo said...

Jättefin fågel!

Pysselbolaget said...

Vilken underbar blogg du har, Erica! Vi kommer gärna tillbaka hit för inspiration!

Hälsar Karin/Pysselbolaget