16 Aug 2012

The wedding of Mr. B and Mrs. B - part 2

"Birds of a feather..." Här är våra tårtdekorationer! Vi letade länge på nätet och bollade en massa ideér men tillslut så blev det de här två fåglarna. Det finns drivor med riktigt hiskeliga bröllopstårtdekoration där ute i världen! De som vi gillade kostade skjortan så tillslut bestämda vi oss för att jag skulle sy ett par egna helt enkelt. Den vita fågeln har ett lager spets ytterst på kroppen, det är samma spets som i min brudklänning. Den svarta fågeln har en slips av samma satinband som vi använde till våra inbjudningskort. (Jag visar er dem sen!) Vingen på den svarta fågeln har också ett lager med spets på sina vingar, också från samma spets som på min klänning. Jag gillar detaljer som man inte riktigt lägger märke till först och dessa är jag rätt nöjd med faktiskt. Det var roligt att sy dem också så kanske gör jag fler stående fåglar längre fram. Jag har gjort några som man kan hänga upp av mönstret jag ritade till tårtfåglarna också. Kommer att visa er lite längre fram.

"Birds of a feather..." This is the cake toppers I made for our wedding cake! After looking around a lot online and bouncing ideas between the two of us this is what in the end I made. There's tons of really horrible cake toppers out there and the ones we liked were always very expensive. In the end I simply desided to make our own ones. The white one has a top layer of the same lace used in my wedding dress and the black one has a tie made from the ribbon we used for our invitation (I'll show you later). The black birds wings have a top layer of the lace from my wedding dress too. Little details that I like that might not be noticed at first glance. I really enjoyed making these so perhaps I'll make some more little birds that can stand later on. I've made a few others from the pattern I made for these, but made them to be hung. I'll show them to you later too.

2 comments:

Pysselfarmor said...

å så söta!

Linxter said...

Vilken rolig idé! Jättefina!