24 Aug 2012

Doodle wall and Påsöm in Sweden

Några dagar efter bröllopet åkte vi till Falun för att besöka Dalarnas Museum och Jubileums utställningen där. Samma som jag besökte sist jag var i Sverige. Men den här gången vad det betydligt mindre folk och Anna-Karin Jobs Arnberg fanns också på plats för att visa hur man syr påsöm. Klädd i dräkt såklart och med ett så himlans fint litet band som nålhuset hängde från! När vi var där broderade hon kjolfållar och jag skulle så gärna vilja gå en av hennes kurser! 
 
Sen jag var där sist hade det tillkommit ett klotterplank också. Roligt tycker jag! Min svärfar broderade sina initialer medan jag självklart skrev J+E med stora själkstygn brevid ett hjärta som redan fanns där. Förresten, nu har vi fått de officiella bilderna från bröllopet! Så håll utkik efter fler bröllopspyssel här!
 
A few days after the wedding we went to Falun one day to visit Dalarnas Museum and a craft exhibition there. (Same one I went to last time I were in Sweden.)  On the day the very talanted Anna-Karin Jobs Arnberg was there to show how to embroider the famous Påsöm from Dala-Floda. She was aptly dressed in the traditional work costume of the hamlet. Just look at that ribbon holding the little needle case! This particulair day she was working on the embroidered hem of the skrits for the costume. I'd love to take one of her classes and learn more about it! Here are a few examples of the whole costume. 
 
There were alos this embroidery doodle wall for all visitors to embroider on. Me and my Father-in-law decided to give it a go. Of course I embroidered J+E next to an already stitched heart. How could I not after just being married? Oh and we've recived our wedding photos now! So watch this space for wedding related crafts!

No comments: