13 Jul 2012

Embroidered persona - Broderad filur


För några kvällar sedan var jag makligt trött och less på allt bröllopsrelaterat och allt stoj kring det ena och det andra att jag helt sonika tog ledigt. Eftersom ingen av de där flera månader gamla WIP projekten kändes det minsta lockande blev det något helt annat. Det här lilla brodeiet närmare bestämt, som en textil fortsättning på akvarellerna som jag visat er tidigare. Något skrynkligt kanske men det får duga för stunden. Vad ska jag göra av det tycker ni?

A few nights ago I felt so tired and fed-up with everything wedding related and all the chaos surrounding it that I simply decided to have some time off. Since non of my several month old WIP's felt even a tiny bit appealing I ended up doing something completely new. This little embroidery that is, it's like a textile continuation of those watercolours I showed you earlier. A little wrinkly perhaps, but it'll have to do for the moment. What do you think I should make of it?

3 comments:

Maria said...

Åh, vilken fin liten figur!

metamorphosis said...

Så uttrycksfull i sin enkelhet!

aliciasivert said...

Jag gillar dina illustrationer, de har karaktär! Mycket känslor och stämning med enkla medel. Gör sig inte sämre som broderi heller, men det kan vara svårt att komma på vad man ska göra av alla småkonstverk på tyg. Kanske doftpåsar, näsdukar och varför inte gömma en figur i kavajfodret?