12 Jun 2012

Long time no see

Jag är visst inte alls så rolig att följa här på bloggen just nu! I ärlighetens namn hinner jag inte riktigt med. Vi har en gedigen lista att beta av med flera deadlines. När jag inte sliter mitt hår över bröllopsbestyr försöker jag göra något helt annat. Det här hexagonlapptäcket t.ex. det är rätt avslappnande att sy på lapparna en efter en. Kanske håller jag ut tillräckligt länge för att det ska bli ett bäbistäcke. Vi får se!

I'm not all that fun to follow here on the blog right now! I simply don't have enough time. We got a long list with several dead lines for the wedding. So when I'm not pulling my hair over that I try my best to do something totaly different. This patchwork for instance. It's kind of relaxing to stitch one hexagon at a time to the whole. Perhaps I will hold out long enough for a baby quilt. We'll see!

3 comments:

Hoola Tallulah said...

I love making hexies too, you're right, it is SO relaxing, I have 2 hexie quilts on the go, who knows when I will finish? I love the colours you chose...

Bubbel said...

Åh vilket fint, kommer passa utmärkt som bebistäcke!:)

aliciasivert said...

Himmel vilket jobb! Men så snyggt det blir. Jag älskar sex- och åttkanter. Klart intressantaste formerna.

Lycka till i bröllopsbestyren - det är där du behövs mest just nu. Vi andra avvaktar med tålmodig förväntan.