29 May 2012

A little bit of this and that and the wedding crafts again

Idag har jag sysselsatt mig med tårtdekorationen till tårtan med stort T. Vi tänker inte ha ett sådant där brudpar på vår tårta utan något helt annat och såklart handgjort. Så det är vad jag har gjort idag... lite pillrigt men ganska kul! Kanske att jag till och med gör några fler bara för att det är skoj. Men eftersom jag gärna vill att det ska vara en överraskning för gästerna som jag vet läser här så får ni inget se än. Det får helt enkelt bli ett gigantiskt inlägg i augusti! 

Men för att det inte ska bli helt tyst här så kommer det några obloggade gamla projekt, som det här broderade armbandet på ylletyg fodrat med en gammal bomullsgardin t.ex. Det låg halvfärdigt jättelänge men nu är det så färdigt som det blir tror jag. 

Eller den här stickade (!!!) sjalen. De som följt mig länge vet att det inte dyker upp så mycket stickat här. Jag vet inte riktigt varför men stickorna har aldrig riktigt fångat mig. Oftast har jag en enkel stickning på G dock. En sådan där som tar något år eller två att få klar oftast. Den här sjalen är kanske inte tip top men färgen är ju härlig i alla fall! 

De här virkade handledsvärmarna har varit klara länge också. Färgen var svår att fånga på bild bara. Det här är det närmaste jag kommer. De är som vanligt virkade i den där mysterie virktekniken min Mamma och jag kallar dubbelvirkning i brist på bättre... nu är det inte "dubbelvirkning" i ordets rätta bemärkelse men i alla fall. 

I've been working on our wedding cake toppers today. What they are I can't show you yet though. I know there is guests to the wedding reading this blog and I want it all to be a surprise! However, in order for this place not to die completely I'll show you some old unblogged projects. Like this embroidered bracelet, this knitted (!!!) shawl or these wristwarmers in green wool (photo does not make the colour justice). Enjoy!

2 comments:

metamorphosis said...

Baserat på de små tjuvkikar du har bjudit på från bröllopsförberedelserna så ser jag verkligen, verkligen fram emot augusti! :)

Du får väl pytsa ut lite allt eftersom... dukningen, inbjudningarna, dekorationer i rumet, klänningen (inte minst!) de där brudnäbbskransarna(?).... ;)

Pysselfarmor said...

Är ju allmänt galen i att själv brodera armband....ditt är supersupervackert!