14 May 2012

Home sweet home!

Det blev tyst här på bloggen. Mamma hade inget bildredigerings program alls på sin dator så det tog liksom lite stopp helt enkelt. Nu är jag i alla fall tillbaka i London efter två veckor i Sverige. Att vara hemma igen känns nästan som att vara på semester. Vi har haft så galet mycket att göra! 

Under min första vecka hos mamma hann vi inte bara börja med min brudklänning, vi hann med vernissagen för hemslöjdens jubileumsutställning på Dalarnas museum i Falun också. Där fanns mycket fint... och mycket folk! Lite distraherad sprang jag på Tyg och otyg! Jätte roligt! Skulle gärna gå dit igen om jag kunde för att kunna titta på allt i godan ro. Nu blev det mest en snabb genomrunda innan vi begav oss hemmåt igen. Här är några bilder (som blev ok) på saker som jag tyckte om. Tyvärr vet jag inte vem som gjort vad så känner någon igen något och vet vem slöjdaren är hör gärna av er! Kommer lite fler bilder ifrån Sverige snart!

Everything went quite here on the blog when I was in Sweden. Turned out my Mom didn't have any photo editing tool on her computer at all and it kind of went down hill from there. However, I'm back in London now after my two weeks in Sweden. Beeing back home feels a little like being on holiday! It's been so busy! 

 During my first week my Mom and I did not only start working on my weddingdress we went to the opening of a craft exhibition at Dalarnas museum in Falun too. It's a jubilee for craft in Sweden this year so if you're going on holiday keep your eyes open for all sort of craft exhibitions all over the country! Among all the people at the opening, and it was packed, I ran into Tyg och otyg! Another Swedish craftblogger with a great blog for all sort of upcycle projects and general inspiration. Anyway, here's some photos of a few of the things I liked at the exhibition. If you'd happen to know who the maker is please send me a line! I'll be back with more from my trip soon!

Ps. Kan ni se stickrosorna? / Can you see the "knitted roses"?



5 comments:

aliciasivert said...

Åh voj, så vackra kuddarna är! Riktigt fiffig grej att göra av gammelmormors kökshanddukar så de kommer till sin rätta på finsoffan istället för över ugnsluckan.

Tyg och otyg said...

Tack för de orden! Det var roligt att träffas "live" även om det var kort, kanske blir mer vid något annat tillfälle. :)
Har inte hunnit dit för att titta på utställningen igen, men jag ska försöka ta mig dit så snart jag kan (nu har några av mina grejer kommit dit också, lite sådär i efterskott). Om jag kommer ihåg kan jag ju försöka anteckna vem som gjort vad av det du fotat, får nu borde ju utställningskatalogen vara klar.

Linxter said...

Åh, men gud vilka fantastiska skapelser!

Erica Andersson said...

Alicia: Men visst! Dem är urtjusiga ju och skulle lätt hamna i min (fantasi) finsoffa!

Tyg och otyg: Ja, jag hoppas också att det blir mer vid något annat tillfälle! Då ska jag försöka att inte vara så distraherad också ;)
Du får gärna kolla upp om du hinner och har lust om katalogen har kommit!

Linxter: Ja gå och titta du också om du har vägarna förbi falun!

metamorphosis said...

Vilka underbara, inspirerande bilder! :)