18 Apr 2012

I sketch, I am

Jag har precis tecknat ut min skissbok och börjat på en ny. En ny fin och väldigt fancy skissbok av det där kända märket på M, två till och med, en för akvarell och en för pennorna. För ett litet tag sen tog jag lite halvtaskiga foton på flera uppslag i den gamla boken. Här är några exempel ifrån den. Ibland blir det saker jag ser, ibland bara kladd och ibland nästan som dagboksanteckningar. Kanske kan någon annan blir lite inspirerad att ha en skiss- och kladdbok!

Some pics of my finished sketch and doodle book.










8 comments:

Elin said...

JA! Vad fint att se. Jag vill börja rita igen.

Erica Andersson said...

Börja rita Elin!

Bella said...

Jamen precis! När jag ser dina bilder ur kladd- och skissböckerna riktigt kliar det i fingrarna att måla igen. Jag har tappat bort glädjen i att måla någonstans på vägen, men jag tror att jag ska ta och leta upp den igen. En skissbok blir perfekt!

Erica Andersson said...

Ja gört Bella!! Känner igen det där med att tappa glädjen i att måla. Det är därför skiss- och kladdboken är så bra... den får liksom bli och vara lite vad den vill.

Bubbel said...

Kul att få se din skissbok, vad duktig du är!

aliciasivert said...

Åh vad roligt att du delar med dig! Antecknings/skissböcker är så personligt och ofta privat, så det känns alltid lite som en ära att få ta sig en titt.

Dessutom är det fina skisser det här. Jag gillar hur du kombinerar olika tekniker och material. Det blir varierat och ändå enhetligt.

Någon gång ska jag skaffa en bok i bra kvalitet att göra detsamma med, för min collagebok blir lite arg på mig på grund av allt lim och akvarellfärg som bucklar sidorna.

Tack för inspiration!

Erica Andersson said...

Bubbel: Tack!

Alicia: Jag har alltid älskat att titta i andras skissböcker och blir alltid så inspirerad! Den här boken är egentligen ganska kass pappersmässigt men det är nästan halva nöjet med den... det är ok om det blir skit då på något sätt.

Pysselfarmor said...

Vilka underbara teckningar!