16 Apr 2012

Bröllopspyssel

Här hos mig händer det inte så mycket slöjdmässigt den här veckan. Jag syr lite, men inget är helt klart. Väntat på rörmockaren som talar om att jo det läcker vatten... Fyller år idag och är inte många år ifrån trettio nu. Hjälpte J att baka tårtan. Pysslar med bröllops relaterade saker. Om lite mer än en vecka åker jag till Sverige för att sy min bröllopsklänning och ordna en massa annat bröllopsrelaterat. Jag tänkte att jag skulle uppdatera er lite på det här med bröllopsslöjdandet. Det blir långa trådar med pappershjärtan på som ska vara del av bordsdekorationerna. Ibland handsyr jag någon liten blomma eller funderar på hur brudtärnornas kransar ska se ut. Mycket att tänka på helt klart och mycket som det ska tas belut om de kommande veckorna. 

Så hittade jag ju tyg till klänningen tillslut också. Så här såg det ut när jag packade upp paketet, oranget silkespapper med klistermärke gömde det vita jättesköna ekologiska bambusilket. Det ska bli spännande att jobba med ett nytt material och jag lovar att jag ska försöka hålla er uppdaterade om processen med klänningen. Tillsdess får ni hålla tillgodo med lite bilder på diverse!

There’s not much going on craft wise here this week. I’m sewing a little, but nothing is finished. I’ve been waiting for the plumber who told me when he turned up that it is indeed a water leak... It’s my birthday and I’m now a lot closer to thirty. I helped J make the cake yesterday. Fiddling with wedding related stuff. In a little more then a week I’ll be off to Sweden to make my weddingdress and to sort out other wedding related things. I thought I’d give you a little update on the other wedding related crafts. At the moment I’m mostly making long strings of paperhearts that will be part of the table decor. When I’m not doing that I’m handsewing some small fabric flowers or thinking very hard on the bridesmaids wreaths. A lot to think about and a lot to make decisions about the coming weeks. 

I did also manage to find a very nice fabric for the dress. It’s an organic bambu silk and this is how it looked like when I opened the package I got it in. I’ll try and keep you posted on the dress process. Until then you’ll have to make do with these pics!

3 comments:

Tyg och otyg said...

Grattis på födelsedagen!

metamorphosis said...

Grattis i efterskott - och så spännande med alla förberedelser! Det låter då som om att allt kommer att bli fantastiskt vackert! Kransar på brudtärnorna, bambusilke, tygblommor... mmmm, underbart!

Pysselfarmor said...

Å jag anar att klänningen kommer att bli ljuvligt vacker!