29 Mar 2012

Vetevärme och vårvärme

Vart tar tiden vägen? Det går lite för fort just nu och jag hinner inte riktigt med. Ute har det blivit vår och sommarvärmen har invaderat London de senaste dagarna. Skönt att lämna jackan hemma och känna solen värma. Det är nu lite mer än 100 dagar kvar till vårt brölllop och jag har besällt allt tyg som behövs för min brudklänning, ett fint ekologiskt bambusilke blir det... Kameran har legat orörd, fast jag har bakat bullar, bröd och motvilligt varit på väsentlig shopping runda. Snart åker jag till Sverige också, på bröllopsbestyr och det ser jag fram emot! I vilket fall, medan jag försöker styra upp mitt liv lite och hinna med kan ni titta på den här filuren. Hen är en vetevärmare! Sydd med en innerkudde full av vete och ett tvättbart örngott utanpå. Jag har använt mig av återbrukade material och små stuvbitar av både det ena och andra, innerkudden med vete har jag sytt av ett gamalt lakan. Jag tänker göra fler, de är roliga att sy! Bra present också och kanske tar jag mig äntligen för att uppdatera den där etsy shopen jag har.

Where is time running away to? It's a bit to fast for me at the moment. It's spring here in London, almost summer warm. It's nice. It's now a little bit over 100 days to go before we get married and I've ordered all the fabric for my dress, a nice organic bamboo silk. I've made cinnamonbuns, baked bread and reluctantly gone out shopping essentials. I'm soon going to Sweden for wedding preparations and I'm looking forward to it. In any case, while I try to catch up and sort out my life you're welcome to have a look at this little fellow. S/he is a wheatbag! Made from recycled/reused materials with an innerbag filled with wheat. I'm planing to make more, they are fun to make and would be great as gifts too! Maybe I'd get myself together and update my etsy shop too...

4 comments:

Fanny said...

Jättesöt! Jag har länge tänkt att jag vill testa sy mig en vetekudde eller två, men jag fastnar alltid på samma punkt: var hittar man vetet? För det är väl inget man hittar i vanliga matbutiker? Har nog inte sett vete i form av hela korn här på ica iallafall...

Fiff said...

Åh, vad söt!

Linxter said...

Men åh så söt!!

metamorphosis said...

Vilken charmig en! Vetekuddar är väldigt trevliga, perfekta att skicka med små barn med växtvärksvärkande ben när de ska gå och lägga sig och sova på kvällen!

Du, har då några London-shopping tips när det kommer till garn, tyger osv? (eller för all del om där är något annat du rekommenderar!) Ska dit en sväng nu i vår, och pysselmaterial känns ju som den ultimata souverniren!