19 Mar 2012

Tänk så det kan bli

Jag trodde ju att jag hunnit kopiera alla bilder innan min dator bestämde sig för att gå i förtidspension. Det kan jag tala om att det hade jag inte. Dem där bilderna som jag tog dagen innan följde visst inte med på den där cdn jag brände. Jaja, så idag har jag fotat om... tills batteriet i kameran tog slut. Tänk så det kan bli! Bara att ladda om och på't igen! Här är i alla fall en av sakerna jag fotat om idag. Ett kuddfodral jag började på för kanske ett år sen eller så, som blev klart för några veckor sen. Det är gjort av James gamla jeans och lite sådana där småbitar tyg som alltid blir över. Skulle nog behövas knappar på baksidan också... Fåglar gillar jag ju så jag är rätt nöjd med att ha en i soffan nu! James är kanske inte lika övertygad.

Had to rephotograph some of the photos I had taken recently on things I made. So finally, here's a pillowcase I finished a few weeks ago. I used James' old pair of jeans and some scrap materials I had for the bird. I love birds and are pretty pleased with having one on my own sofa. James however is not completely convinced.

6 comments:

Rakt in i solen said...

Gillar kudden jättemycket, snygg!

4U2 said...

Det blev en fin kudde du, kanske bäst att börja spara tyg från kasserade kläder ... om inte maken hinner kasta eller ta till röda korset före! :)

Fiff said...

Vilken söt pippi!

Erica Andersson said...

Tack vad söta ni är! =)

4u2 - ja gör det! Det är kul att fundra ut vad man kan åstadkomma med återvunna material!

metamorphosis said...

Jag är helt på din sida i det här fallet! Den blev ju superfin!!

Pysselfarmor said...

Tänk så det kan bli att jag tappat bort dig i cyberspacen!! men nu har jag hittat tillbaka och har uppdaterat mig ända hit där jag var senast....fy skäms på mig