2 Jan 2012

Återblickar 2011 del II

Här är del två:

Juli var inte mycket bättre än juni vad gällde internet men jag fick äntligen ett skrivbord och arbetsplats. Min mamma skickade en stor burk med knappar och jag broderade, målade lite, luffarslöjdade halsband och vek kaffepaketsarmband/halsband.

I augusti pyntade jag några plastburkar/askar, sydde broscher, broderade, färgade tyg med bl.a. lökskal och luffarslöjdade fler ansiktshalsband. Jag och James tog en långpromenad i Epping Forest.

September bjöd på ett skissboksbroderi, lavendelpåsar och äntligen visade jag er tehuvan James fått i födelsedagspresent i juli. Jag virkade en massa, luffarslöjdade en liten korg och sydde en bild av tygspill. Under en vecka i Cheddar sydde jag färdigt en väska av alla broderade rutor jag började på i början av året.

I oktober visade jag virkade armband och ett par vantar. Jag hade stökigt skrivbord, rensade min trådburk, sydde små broscher och en röd halsbandsgömma till mig själv.

Grå november bjöd på färdigvirkade ballerina tossor, ett skissboksbroderi som liknade en av James mostrar, en orolig manet, två förkylningar och ett tillfälligt jobb för ett flygbolag som tillsammans med helgjobb sög lite av musten ur mig och bloggen.

December fortsatte med fler förkylningar, jobb och bloggen blev lagd lite på is. Jag slöjdade en dörrkrans, förlovade mig och stressade med två julklappar ni inte fått se än.

Sammanfattningsvis kan man säga att 2011 hade sina upp och nedgångar (precis som det ska vara). Nu hoppas jag på ett fantastiskt 2012 med bröllopsplanering, massor av slöjd och ett bättre och mer produktivt arbetsår för min del. Hoppas att ni vill följa med på resan!

Looking back on the past year. 

2 comments:

Maria said...

Kul att se en sammanfattning av ditt 2011, önskar dig ett gott nytt 2012!

Fiff said...

Är så glad att jag har hittat din blogg, jag blir så inspirerad. Du är en fena på att använda spillbitar av både tyg o garn o skapa konstverk av det. Dina broscher är fantastiska! Fågeln som jag vann hos dig innan ligger på hallspegeln fortfarande...den är så fin så jag vågar inte använda den! Kram