29 Nov 2011

Opps, det blev visst en karikatyr av moster Y

Tack all fina för era kommentarer på föregående inlägg. Skönt att höra att jag kan hålla trollen borta med manet-oron. Älskar sådant där skrock och era heja rop gjorde en annars väldigt trött, slut och frustrerad Svala lite gladare i själen. 

Nu vill jag visa er nummer två i serien av broderier inspirerade från skisser i min skissbok, nämligen den här bilden. När jag broderat den halvklart tyckte jag att hon liknade en av J's mostrar. Utan att mena det blev det en karikatyr av sagd moster. Nu funderar jag bara på om jag ska byta ut hårdekorationen av paljetter till en broderad hårdekoration istället. Dem är väldigt populära bland medel- och överklassen här de där hårdekorationerna. Helst ska de ha långa små vippiga fjädrar också som liksom guppar upp och ner när bäraren rör sig. Det ser väldigt lustigt ut vill jag lova, nu när jag varit på både ett och två bröllop kan jag utlova att det är bland det roligaste att spana in om ni någonsin blir bjuden på ett engelskt bröllop. Men vad tycker ni, ska jag behålla paljetten eller ska jag brodera en blå, kanske, hårdekoration istället?

I made another one of those sketchbook embroideries, this time of a lady who resembles an aunt. Now I'm considering changing the hair decoration into an embroidered one instead. What do you think?

3 comments:

Dalkullan said...

Jag har nog glömt säga det, men du är så himla himla duktig på handarbete, pyssel och alla didär tingen.

Tina said...

Jag har ju inte sett de där hårdekorationerna, blir lite nyfiken, fast paljetten är helt ok i bilden också. Du har fått till "blustyget" mycket autentiskt.
Bra

Svala said...

Dalkullan: Me dä ä ju duu å! Du måst bara sätt dä sia ti vet duu, görat bara. ;o)

Tina/mamma: tack tack!