14 Nov 2011

Hjärtat runt halsen (och lungorna ofrivilligt på utsidan)


Den här förkylningen har verkligen tagit på krafterna och nu astmahostar jag som jag vet inte vad! Blir inte så mycket sömn är jag rädd och nu håller jag stackars J vaken dessutom med all hosta. Någon som har en riktigt bra huskur mot sönderhostad hals och hosta i allmänhet? Tacksam för tips!

Tack så mycket för alla krya på dig och för alla grattis till jobb! Det gjorde förra veckan lite mer dräglig får jag säga.

Men nu till något roligare. Här är en annan gömma, den första jag gjorde till och med fast jag glömde visst att fota. Hjärtat och taggiga kanten är gjorda av en bit av J's gamla jeans, det röda tyget är ylle och snodden har jag gjort med min repslagare/snoddmaskin och bomullsgarn. Den är mindre än den röda som jag visade för ett litet tag sen och så har den här fått en etikett av ett av mina mini-visitkort eftersom jag antingen tänker ge bort den eller sälja den. Kanske är den lite tråkig? Vad tycker ni?

My cold is taking it's toll on me and now my asthma is getting a bit out of hand too. Anyhow, here's another necklace in my "hiding place" series. How do you like it?

1 comment:

Gumali said...

Hej!
Hoppas du mår bättre nu. Brukar själv ha liknande problem och det bästa är hostmediciner för mig. Ingefärs-vatten lindrar något. Koka ingefära i små bitar eller riven i vatten och låt stå och dra. Drick lite då och då.
Krya på dig.