25 Oct 2011

Rött och glatt!



Det här halsbandet hade jag på mig idag när jag volontärarbetade. Visst blev det väl lite glatt ändå?  Sytt det i ull och bomull med en knapp från knapplådan min mamma skickade mig tidigare i höst. Snodden har jag gjort med min snoddmaskin och av någon typ av mercerat (stavas det så?) bomullsgarn. Det var så roligt att göra att jag klippt till fler som jag håller på att sy och brodera etc. Visst kallas dem något i stil med "gömma"? Eller har jag fått det helt om bakfoten?

I made this necklace from wool and cotton and used it today.

3 comments:

Fanny said...

Jättefint! Påminner om folkdräkt och traditionella accessoarer... Men jag undrar om den inte snabbt kommer se lite väl ruffig ut, eftersom kanterna är råa? Man ser ju redan hur det fransar sig! Vore synd om ett så fint smycke trasar sönder sig!

Linda said...

Himla fint!

Tina said...

Jättesött, det blommiga tyget gjorde pricken över i.
Vi kallar det smyckegömma på slöjdklubben, inte för att gömma ett smycke utan för att det är ett smycke som du kan gömma något i!
Fransar kanten kan du strycka lite lim på baksidan, så syns det inte. Limstift funkar.
Kramizar mam