5 Oct 2011

Pink crocheted mittens

Senaste veckan har bjudit London på en mycket välkommen sommarvärme med topptemperaturer på +28. James och jag har försökt att vara ute så mycket vi bara kunnat, en långpromenad en av sakerna vi hunnit med. Det är med en viss mån beklagan i rösten jag nu måste rapportera att vädret är tillbaka till sitt mulna grå. Bättre för regelbundna blogg uppdateringar men jag hade gärna haft ytterligare en vecka med varmt solsken. För att förbereda mig för den kallare årstiden som även kommer här förr eller senare har jag virkat ett par nya vantar. Några av er gissade rätt när jag visade en WIP bild för ett litet tag sedan. I vilket fall är de virkade i 100% ullgarn och borde hålla mig varm genom hela den Engelska vintern.

The last week have given London some much welcome summer weather with peak temps on +28c. Me and James have been out as much as we've been able to taking a long walk among other things. It is with a slight loss I now report that the weather is back to its normal overcast grey. However good for more frequent blog posts I would have loved another week with nice warm weather. To prepare myself for the colder season I've made these mittens. Some of you guessed right when I showed you a WIP pic a little while ago. They are crocheted in 100% wool (from the same ball of yarn believe it or not) and should keep me warm and snug through the English winter.

4 comments:

Ulla-Bella said...

Dette var flotte votter:)

Pysselfarmor said...

Åh så snygga! Jag har aldrig prövat att virka vantar...kanske dax nu ;-))

Bella said...

Mycket tjusiga! Jag gillar färgen på dem.

Svala said...

Åh tack så mycket Bella och Ulla-Bella!

Ja visst måste du pröva att virka vantar Pysselfarmor! Det är ett skoj och ganska snabbt projekt dessutom.