9 Oct 2011

Little hearts

Små hjärtebroscher av ull, bomull och en kaviartub. Har legat ett litet tag utan att ha blivit fotograferade. Men nu så... jag tänkte lite på dräktsmycken när jag skissade på dem. Vi får se om jag gör flera och kanske i så fall lite större. Kanske vore någon annan typ av dekor fint också. Vad tror ni?
 
Tiny heart brooches made of wool, cotton and an old tube of caviar. They've been lying a while without being photographed. I thought about the jewellery from Swedish folklore costumes when I sketched them out. We'll see if i make some more and maybe bigger ones. Maybe some other type of decoration would be nice too. What do you think?

4 comments:

Tyg och otyg said...

Jättesöta! Jag "ser" också dräktsmyckena i dem. Det är lite svårt att avgöra utifrån bilden hur små de är, 3-4 cm?
Hoppas du har en skön söndag!

Fanny said...

Jättefina! Hur har du tänkt att de ska bäras? Som brocher?

Svala said...

Tyg och otyg: Visst är det dräktsmycke över dem! De är ungefär 3,5 cm stora... så inte så stora så att säga. Kul att du gillar dem! =o)

Fanny: De är små broscher och har en liten säkerhetsnål på baksidan. Det kanske jag skulle ha skrivit när jag tänker efter... =oP

Mormor Marianne said...

Så fina.