28 Oct 2011

Gul, blå och rosa

Jag hade tänkt visa er de här virkade armbanden igår innan jag kom av mig och började prata om mat. Två gula armband, de är verkligen gyllengula och glansiga, i bomull.

Ett blått armband, jag virkade det här innan de andra tre också i bomull. De har legat oblockade länge och varit mycket svår fotade. Alla knäpps med knappar och en liten ögla.

Det rosa är det som passar min pygméhandled bäst. Jag virkade alla i augusti när vi hälsade på James pappa i Cheddar. Får säga att det var på tiden de kom upp här.  Vad tycker ni?

Some bracelets I crocheted. 

8 comments:

Fanny said...

Oj så vackra! Annars brukar jag tycka att virkade smycken kan vara lite tråkiga, men de här armbanden var ju verkligen tjusiga!

Maria said...

Fina armband! Trodde först att du återbrukat spets på något vis, men då skulle det nog vara svårt att få till formen.

alexandra said...

åh, vad fina dom blev! det är så kul att göra grejer till sig själv.

Linda said...

Men tjusigt värre! Vad tar du för ett sånt om du kan tänka dig att sälja?

Svala said...

Det är lite som extra tjusiga avslut på ärmarna på tröjan tänkte jag mig. Kul att ni gillar dem! =o)

Linda: Ja de kommer att vara till salu. Har inte bestämt pris än. Det är liksom det svåraste (som du säkert vet). Kan fb:a dig när jag räknat på det om du vill.

Linda said...

Jepp, do it!

Elin said...

Kan tänka mig att de är fina till långärmade tröjor, såsom du skriver. En på varje handled.

Åh, så fint, vill jag utbrista om allt du skapar.

aliciasivert said...

Så vackra de blev! Kan tänka mig dem som tjusiga ärmslut på en kofta också.