6 Oct 2011

En sådan där...


"För att hon också är en Dalkulla, årgång 85, som också blev kär i en engelsman. Men hon flyttade till England, istället för Tyskland. Mer logiskt. Och för att hon har pysseltourettes. På riktigt." 

Med den här fina motiveringen skickade Sandra mig en sådan där award. Sandra skriver mycket underhållande och med en stor portion humor om det här med att bilda familj, leva småbarnsliv och flytta till ett nytt land. I vanliga fall är jag inte något fan av awards men den här gången gör jag ett undantag... Så för ert höga nöjes skull här är mina svar.

1. Varför började du blogga?
Jag började blogga 2008 efter lite påtryckningar från en fin kursare jag läste Bild 3 med på högskolan under min lärarutbildning. Vi gjorde ett konstnärligt utvecklingsarbete under terminen som liksom blev bloggens startpunkt. 

2. Vilka bloggar följer du?
Jag följer en massa bloggar! Kika nere i min blogglista för några... 

3. Vilka favoritfärger har du?
Jag gillar nästan alla färger. Rosa är jag lite svag för just nu, när jag klottrar i min skissbok med akvarellfärgerna använder jag gärna indigo och sepia, jag är svag för skogsgrönt och en mörkare vinröd-lila. Men jag har svårt för många nyanser av gult och den där 90-tals tapet terrakotta färgen ni vet, den gör mig bara illamående.

4. Vilka favoritfilmer har du?
Jag tittar inte så mycket på film och har väl egentligen aldrig gjort. Jag gillar oftast filmer med ett fascinerande och/eller vackert bildspråk som är ganska långsamma. Nu kan jag inte komma på en enda bara för det...

5. Vilket land drömmer du om att besöka?
Jag skulle gärna besöka Kanada, Nya Zeeland, andra delar av Storbritannien och en hel hög med europeiska städer, stora som små...

Jag skickar vidare awarden till min Mamma som har lika mycket pysseltourettes som jag och till den som får lust att svara på frågorna för skojs skull!

1 comment:

Maria said...

Hej!
Kul att läsa!