27 Oct 2011

Att vilja göra allt annat än det man borde göra

Idag skulle jag vilja måla höstiga bilder i akvarell och tusch på ett städat och rent skrivbord. Kanske hämta in några löv att titta på för färgernas skull. De är inte så jätte gula här, mer gröna än, men ändå. Istället ska jag baka bröd, vilket inte är så fy skam egentligen. Jag gillar att baka bröd och gör det ca en gång i veckan. Köpebröd i England är lika med näringsfattig luft med en hysterisk mängd tillsatser. Jag är ganska upprörd över alla dessa tillsatser och jag säger bara en sak det är tio gånger värre här än i Sverige. Kunde man kanske inte tro men är det något som engelsmännen är bra på är det kollektivpanik över fel saker. Salt är det absolut farligaste i matväg man kan tänka sig här... sen smäller de i sig socker, fett och tillsatser i hysteriska mängder. Jag förstår inte. Kroppen behöver salt, i måttlig mängd såklart, men att helt ta bort salt är ren idioti! Ja det här skulle ju inte handla om mat egentligen. Jag kanske återkommer till det här ämnet, jag är ju som sagt lite upprörd över livsmedelsindustrin... Och ungefär här tappade jag tråden och ni får se bilder på vad jag gjort en annan dag. Nu ska jag äta mellis och sätta igång med brödbaket sen väntar snabeldraken i eftermiddag. (Kanske hinner jag måla lite också?)

Ps. Jag har "kastat" kanterna på smyckesgömman nu... Tack Fanny som påpekade det!

I'm ranting over english bread and english peoples hysteria when it comes to salt, more or less.

No comments: