5 Sep 2011

Sketchbook embroidery fail?

Jag hade ju en idé om att använda mina gamla skissböcker för lite konst-igare broderier... det här är det första jag gjort. Det såg mer ut som en tjurig lipande tonåring i skissboken och det var vad jag var ute efter med broderiet också.

I had this idea to use my old sketchbooks for some more arty looking embroideries... this is the first I've made. It looked a lot more like a teen pullig a face in my sketchbook and that was also what I wanted the embroidery to look like.

Men det där med den lipande tungan kanske inte blev så bra. Själv tycker jag mest att det ser ut som om någon stoppat in en konstig sak i munnen på honom. Jag gillar hur stjärnorna i tygets tryck blir del av broderiet dock.

But maybe the thing with the tounge sticking out in that childish grimace didn't turn out so well. I think it looks more like someone put an odd object in his mouth. However, I like how the fabrics printed stars become part of the embroidery.

Jag tror att det här broderiet helt enkelt arkiveras som ett broderi att dra lärdom av. Det känns liksom inte riktigt hundra...

I think this embroidery will just end up in the archive as an embroidery to learn from. It just don't feel right...

5 comments:

4U2! said...

Gillar den, den är speciell!

Pysselfarmor said...

*fniss

verkligen!

Anonymous said...

Jag trodde det var Mick Jagger med cigarr! :D

- Mira

Svala said...

Mick Jagger med cigarr! Haha, ja varför inte? *fniss*

Speciell var ordet!

David Tellström said...

Finslipa lite på den så köper jag en!