1 Sep 2011

I did it!


Hej och hå, jag tog god tid på mig! Här är i alla fall två bilder på de där lavendelpåsarna. De är i princip gjorda av småbitar och ett "överblivna trådar på nålarna broderi", fyllda med lavendel och ihop sydda.

Hoho, I did take my time! But here they are some pics of the lavender bags. It's basicly little scrap pieces of fabric and some embroidery made from left over threads sewned together and filled with lavender.

Bortsett från den runda röda som ska se ut som en testmatch cricketboll.  Jag sydde den till James i födelsedagspresent i juli. (Jag vet att det är första september idag och jag har fortfarande inte visat er James egentliga födelsedagspresent!) I vilket fall är det ett ganska bra sätt att ta tillvara små tygbitar och så luktar det ju gott i strumplådan också.

Well apart from the red round thing, it's supposed to look like a test cricket ball. I made it for James birthday in July. (I know it's the first of september today and hey, I still haven't showed you his proper B-day gift!) In any case, it's a good way to use up small pieces of fabric. The lovely smell in your sock drawer doesn't hurt either.

De här klädhängarna gjorde jag också för en halv evighet sen.  Jag formade och snodde ihop lite tjockare ståltråd och klädde dem i mattrasa. Det var lite knepigt men blev bra tillslut. Jag virade helt enkelt över starten på trasänden lite med den andra änden och sydde sen några stygn för att hålla ihop det hela. Dem funkar faktiskt bra!

I made these hangers a long time ago too from galvanised steel wire. To finish them off I just wrapped them in a "cut up sheet yarn" (like rug yarn, do you know what I mean?). It was a little tricky but turned out ok in the end. I simply wrapped the ends over each other after wrapping the whole thing and sew it together with a few stitches. They do work well!

2 comments:

Tyg och otyg said...

Du är ju uppenbarligen snabbare än jag åtminstone. ;)

Svala said...

haha, ja för en gångs skull ;) Tog tillvara på ljuset idag för att fota. det har varit så gråmulet här på sistone.