28 Aug 2011

Thoughtful, grumpy, content and happy

I England är det långhelg den här helgen eftersom måndag är röddag så vi har passat på att ta oss ut lite. Igår var vi t.ex. på "the Proms", en klassisk musik festival som hålls varje sommar. Skulle man vilja gå på en konsert kan man alltid köa en sådär 2h i förväg och för £5 få biljett för att stå/sitta i arenan eller uppe i galleriet i the Royal Albert Hall. Väl värt det om man nu skulle ha vägarna förbi London under sommarmånaderna. Efter att ha avnjutit en ny komposition av en svensk kompositör blev det Beethoven resten av konserten. Inte illa som man säger...

Imorgon blir det långpromenad i en skog någonstans i utkanten av nordöstra London. Det blir nog fint tror jag. Jag saknar ju svenska naturen en massa för att inte tala om allemansrätten. Vi får se om jag kommer ihåg kameran. Nu för tiden blir den ju mest stående.

I vilket fall här är några fler trådmän till halsband som jag gjorde för några veckor sen. De är himla knepiga att fota så att de syns bra. Det här är tredje försöket tror jag. Men nu får det liksom duga. Jag försöker få till olika personligheter och uttryck. Vore roligt om ni hade några förslag som jag kunde försöka göra. De här tror jag att jag kommer att kalla "thoughtful", "grumpy", "content" och "happy".

Jag har lavendelpåsar, en virkad tehuva, virkade armband, ett broderi och ett par galgar att visa er men jag glömmer bort att fota hela tiden. Jag tänkte att nu när jag har berättat det för er kan ni väl påminna mig lite. Skicka några pikar sådär om det tar lite väl lång tid tänkte jag... 

Ps. Konstigaste synen idag: ett flygplan som flög igenom en regnbåge.

Quick translation for all you lovely english spoken folks, I went to the Proms last night to listen to Beethoven and a new composition writen by a Swedish composer. Being a bank holiday J and I are planing a walk in Epping forest tomorrow. I'm really looking forward to it. I miss the Swedish nature a lot and especially moving about in it. 

In any case, here are some pics of a few wire men necklaces I made a couple of weeks back. I think this is my third attempt at photographing them, they are just so tricky to "catch on film". I aimed for different expressions and personalities when I made them. I think I'll call them "thoughtful", "grumpy", "content" and "happy". Would be great if you had any expression or personality suggestions I could try and make! Feel free to comment or email me.

And before I leave you for now, I got lavender bags, a crocheted tea cosy, crocheted bracelets, an embroidery and a pair of hangers to show you. I just keep forgetting to photograph them! So now that I told you maybe you could remind me? Give a little kick up the backside if it takes too long... 

Ps. Weirdest sight today; an airplane flying through a rainbow.

3 comments:

Fanny said...

Jättevackra halsband! Ser framför mig en "Naughty" med ett litet snett leende och lite kisande ögon... vad tror du om det? Eller kanske en "confused", och en "focused"? =) Tycker verkligen om ditt koncept! Vackra foton blev det ju också, men jag förstår att det inte var helt lätt att göra dem rättvisa.

Tyg och otyg said...

Förstår att de kan vara knepiga att fota, men jag tycker att de syns bra på de här bilderna i alla fall.
Jag har också en massa lavendelpåsar som jag ska blogga om. Ska vi se vem av oss som hinner först? :)

Svala said...

Fanny: Tack! Åh, ja de där förslagen hamnar definitivt i skissboken. En Naughty måste jag ju försöka mig på! =oP

Tyg och Otyg: Haha, ja något säger mig att det nog blir du eftersom mina påsar redan ligger någonstans i våra gigantiska byrålådor. Men jag får dyka ner och se om jag hittar på dem.;)