4 Jul 2011

Who allowed Potter to jinx our internet?


Man kan säga att det dröjde lite det här med internet. Vi har nu ett tillfälligt trådlöst påhitt, som under omständigheterna fungerar väldigt bra, tills det där bredbandet kan installeras den 7 juli. Eller snarare någon gång efter den 7 juli, det här är England när allt kommer omkring. Det mesta är lite som vädret här, väldigt oförutsägbart så att säga.
Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Så det får bli ett litet hopkok av bilder från den senaste tiden minus en massa jag inte fotograferat än. Jag har ju hunnit med både det ena och andra, allt ifrån att montera IKEA möbler, träffat ca 700-800 barn under loppet av 3 ½ h, firat två-årsdag med James och fått paket på posten. Målat lite och slöjdat en massa samt utökat den där UFO högen med antalet cm. Mer om det en annan dag. Här är lite bilder som sagt…

You could say that our new internet is delayed. We now use a wireless thing until our real broadband can be installed the 7 July, or sometime after the 7 July, this being England. Most things here are like the weather you know, very unpredictable.
I don’t really know where to start so I’ll give you a mix of pictures from the last weeks or so minus the things I haven’t got around photo shoting yet. I’ve been busy with both this and that, everything from putting IKEA flat packs together, meeting 700-800 children under the time span of 3 ½ hours, celebrated a two year anniversary and received packages on the post.  I’ve also done some painting and crafting increasing the UFO pile several cm. But more about that another day. Here are some pictures...

Jag har äntligen ett skrivbord jag kan jobba vid! Ni ser några nya broscher, klädda återbrukade plastburkar och ett uppslag ur min skissbok. Bättre bilder kommer sen. 

I got a desk! You see some new brooches, redone and reused boxes and a couple of pages of my sketchbook. I'll post petter pics later. 

Armband av kaffepaket med knappknäppning/Coffee package bracelets with buttons

Armband av kaffepaket med knappknäppning/Coffee package braceletswith buttons

Armband, halsband och en virkad skål i mattrasor/Bracelets, necklaces and a crocheted little bowl

Ansiktshalsbanden är klara nu/ The wire men necklaces are all done now

Några spindelhalsband har jag också gjort/I also made some spider necklaces

1 comment:

Fiff said...

Du e så pysslig o duktig!