15 Jul 2011

Doodle embroidery

Jag har varit så trött den här veckan att jag inte alls fått hälften av vad jag tänkt gjort. Mest har jag läst en bok uppkrupen i soffan och bakat. Volontärarbetat har jag också gjort. Idag är jag lite piggare efter sovmorgonen jag gav mig själv i morse så jag tänkte att jag skulle visa er en detaljbild ifrån ett "kladdborderi" jag broderar på lite då och nu. Jag tänkte att jag ska försöka fylla hela men vi får se hur det går. Som det ser ut nu är det allt annat än bra när det kommer till kompositionen men det är helt ok kan jag tycka. Det är ju bara roligt att kladda lite med nål och tråd.

I've been so tired this past week and haven't done half of the things i had planed. I've mostly been reading a book curled up on the sofa or baked cookies. I've been volunteering too. I'm feeling a little bit less tired today though so I thought I'd show you a detail of a doodle embroidery I'm working on from time to time. I'm thinking about covering it completely with doodles but we'll see how it goes. As it is now it looks everything but nice when it comes to the composition but that's ok too. It's supposed to be fun to doodle with needle and thread.

1 comment:

Pysselfarmor said...

Så snyggt och hoppas vi får se hela.....