7 Jul 2011

"Buttoms"?! Huh?

För flera veckor sen nu fick jag ett stort och tungt paket på posten. I paketet låg en hel del böcker och lite material som jag bett min mamma skicka över ifrån Sverige. I paketet låg också några överraskningar, bland annat den här plåtlådan full med knappar! Helt fantastiskt! Mitt drömloppisfynd har alltid varit en stor plåtlåda, helst med rosor på, full med knappar. Så ok, den har inga rosor på sig men den är nästan till bredden full med knappar så jag är mer än nöjd. Tack mamma!

Some weeks ago I got a big and heavy package on the post. In it were things I'd asked my Mom to send me from Sweden. Books and some materials mostly but also some surprises this tin ful of buttons being one of them. Amazing isn't it!? My dream secondhand find has always been a big tin (preferably with roses on) ful of buttons. So ok, it doens't have any roses on it but its almost completely ful of buttons so I'm more then happy. Thanks Mom!

Bara en närbild för att knappar är så fina!/ Oh, and a close up because buttons are so wonderful!

3 comments:

Pysselfarmor said...

Vilken skatt!

Tina said...

Tack för de rara orden och vad roligt att det gladde.
Jag spanar när jag kommer åt, ännu har jag inte sett någon med rosor på. Men en dag kanske den finns där redo att fyllas med mera knappar. För sådana kan man inte få för många av.... eller hur.
kram mam

Bella said...

Man kan aldrig ha för många! Och så är de ju så vackra där de ligger i sin låda, nästan lite magiska på något sätt.