2 Jun 2011

More wooly stitches

En broderad blomma i ylle på ylle, kanske att jag syr en brosch av den. 

An embroidered flower in wool on wool, maybe I'll make a brooch out of it. 

Börjat brodera något som jag tror blir en kudde förr eller senare. Ritat mönstret själv och har planer på en bord också. 

Started to embroider this which I think I'll make into a cushion in the future. Drew the pattern myself and have some plans for a border too.

En närbild på broderiet...  Jag skriver nu också här på engelska.

A close up of the flowers... For english spoken folks I'm now also writing here and completely in english. Feel free to read and don't hesitate to send me a word or two.

5 comments:

4U2! said...

Snyggt! Härliga färger!

Fiff said...

Wow, vilken ros! Skulle definitivt va perfekt som brosch!

Tina said...

Samtycker med Fiff: WoW vilken ros, jättefin, kudden är också jättebra början, visa fortsättningen snart!
Kram mam

Eva said...

Var "tvungen" gå in här /från Fiffel o tråd) när jag såg bilden! Jätteläcker!
Håller på att samla på mig lite yllegarner och denna gav en extra knuff att leta reda på jugendrosorna jag sparat möbster till:)

Svala said...

Tack 4U2, Fiff och Mamma!
Eva: Ja leta reda på mönstret och sätt igång! Det är så skoj! =o)