10 Jun 2011

Crochet party!



Jag har virkat en del på sistone. Här är tre par pulsvärmare, två par i mysterievirkningen av Shetlandsull med borderi och blomma med sötvattenspärla och ett par i ett blandgarn med bokstavspärlor och paljetter. Det står "left" och "right" på dem. Det här med att hålla reda på höger och vänster är ju inte alltid det lättaste så jag tyckte det var en lite skojig idé att välja de orden...Till sist, vi har lite problem med vårat internet just nu. Det är inte första gången det händer så vi hoppas att det bara är för några dagar. I vilket fall blir det nog inte så många inlägg här tills det är löst. Mitt tålamod är jätte bra när det kommer till pilliga småsaker men för tekniska saker finns det inte så mycket kvar.

I've crochet some lately. Here are three pairs of wristwarmers, two pairs in that mysterious crochet technique I enjoy, in pure Shetland wool with embroidery or crochet flower with sweetwater pearl. The last pair is made from a mixed yarn with letter beads and sequins sewn on. It says "left" and "right" on them. Keeping track of left and right is not always so easy so I thought it a fun idea to choose those words... Last, we're having problems with our internet at the moment. Its not the first time so lets hope its only for a few days, however I probably wont post much the coming days if it persists. There is only so much ones patience can stand and mine is very short with technical things I'm afraid.

1 comment:

Linda said...

Åh, smart! Jättefina! Såna skulle jag behöva, för jag blandar också ihop vänster och höger :)