26 May 2011

Warm wrists yet?

Under den där förkylningen virkade jag två par pulsvärmare. De översta är ett par ljust blågrå i ull med pärlor jag redan hade uppträdda på ett av garnen. De är ganska tjocka och virkade i den där mysterievirkningen jag gillar. 

While having the cold last week I crocheted two pairs of wristwarmers. The above pair are light bluegrey made from wool with a row of beads. They are pretty thick and crocheted in that mysterious technique I like to use.

Det andra paret är också virkade i ull och var lite av ett experiment. För att vara första försöket blev de helt ok tycker jag. Jag gillar den lila och blå färgen och att de blev både tunna och lätta. 

The second pair is also crocheted in wool and was a kind of experiment. Being my first try they turned out ok I think. I really like the purple and blue colour and that they turned out so thin and light.

De knäpps med tre tjusiga knappar jag fick av min mamma sist jag var i Sverige. Passade perfekt! Virkade dukarna är secondhand fynd jag också fått av min mamma som jag har tänkt göra både det enda och det andra med så småningom.

I used three nice buttons I got from my Mom last time I was in Sweden. Perfect match! The crocheted doilies are all secondhand finds also from my Mom. I got some plans for most of them but for the moment those plans are all in the future.

2 comments:

4U2! said...

Riktigt fina! Undrar vad det där är för stickning?

4U2! said...

Det skall stå virkning! :)