2 May 2011

Sometimes you just have to rethink...

Vad man kan göra av lite för mycket kavelfrans. Den var tänkt till något helt annat men i slutänden passade den inte alls den ursprungliga idéen. Efter en natt med en lindrig nattastma är jag inte riktigt på topp men jag har lekt med lite akvarell och kinesiskt tusch. Ni kanske får se någon annan dag. Det här med att fotografera vad jag tecknar/målar är bara så knöligt att jag drar mig för det hela. (Där av fattigdomen på tecknade/målade bilder här på bloggen nu för tiden.)

What you can do from a bit of to much "kavelfrans", the fluffy yarn edge. It was made for another project but turned out to be better for this one. After a night with night asthma I'm not at my best but I've been playing with watercolour and ink anyway today. Maybe I'll show you some of it another day. The process of photographing what I draw and paint is just so troublesome I get lazy about it. (Hence the lack of painted and drawned content on the blog nowadays.)

2 comments:

Pysselfarmor said...

Vilken smart, kreativ och snygg - supersnygg - idé!!!

Rakt in i solen said...

Jag gillar färgerna, paljetterna och de broderade kryssen, jättefint!