5 Apr 2011

Tulips and Wire work

Jag har gjort en korgskål! Det tog sin lilla tid får man säga men för att vara den allra första jag gör är jag himla nöjd. På bilden har jag lagt i några ägg i den. Det är ju snart påsk och allt. Här står våren i full blom och de allra flesta träden har fått eller börjar få löv. Jätte skönt. Egentligen skulle jag ha jobbat i dag, tro det eller ej, men agenturen fick inte tag på skolan för att bekräfta och för att få all information. Det är lite typiskt, väldigt typiskt faktiskt, det senaste året har varit väldigt mycket så. Jag önskar verkligen att det vänder snart!

I've made a wire basket! It took its time I have to say but for being the first one I've ever made I'm very pleased. I put some eggs in it. Its almost easter and all that. Spring is in full bloom now and most of the trees have, or are just about to get leaves. Very nice. I was supposed to work today, beleive it or not, but the agency didn't get hold of the school to comfirm and get the last bit of information. It's just a little typical, very typical actually, the last year or so has been very much so. I really wish it would turn around for the better soon!

Jag trådslöjdade den här hängande ljushållaren för några kvällar sen också. Under hänger det sidenband och en träpärla. Tulpanerna köpte James förra veckan, visst är dem fina? Även om några hänger lite nu. Glöm inte bort firandet här under!

I crafted this teacandle holder some nights ago. There are ribbons and a wood bead hanging down from under it. James bought the tulips last week, ain't they beautiful? Even if some of them are tilting a bit now. Oh, and don't forget the celebration taking place in my previous post!

Ps. Du kan alltid klicka på bilderna för att se dem större!/ You can always click on the images to see them bigger!

2 comments:

Pysselfarmor said...

Vilken underbar vårkänsla här hos dig.
Så fin din trådslöjd blev!

Maria said...

Det ser ut som om du har lyckats mycket bra med dina luffarslöjdsalster!