18 Apr 2011

In Dalom where the sun is shining

Hej, jag har varit lite tyst den senaste veckan. Det beror på att jag har varit lite upptagen med diverse olika saker och att jag just nu befinner mig i Sverige. Jag har firat födelsedag med att nanotova hos min kära mor. Broderat lite på tovad ull hos den samma, jag hade visst glömt packa ner några broderinålar så jag får vänta med att brodera färdigt. Jag har också sytt ett par byxor, fikat med kära vänner och blivit stucken i armen. Här ovan ser ni en massa små hästbroscher och några blåklocksbroscher som jag broderade färdigt förra veckan. Förhoppningsvis kommer några av dem att finnas till salu på turistbyrån i Gagnef. Jag har planerat en liten bildkurs i hur jag lärt mig att man brodera en stickros. Jag hoppas att bilderna jag tagit blir tillräckligt tydliga annars får jag göra om det. Ni kan alltså förvänta er en liten bildkurs i stickrosbroderi alldeles snart och en del bilder på nanotovning bla. 

Hello, I've been a little quiet the last week or so and its all to do with me being busy with this and that and that I'm in Sweden at the moment. I've celebrated my birthday with some "nanofelting" at my lovely mom. Done some embroidery on felted wool with her as well. Unfortunately I forgot my embroidery needles in London so I have to wait to finsih it. I've also sewn a pair of trousers, had some tea with a couple of friends and been stung in the arm. Above you see a bunch of little embroidered horses that I finished last week. Some of them will hopefully be for sale at the tourist center in Gagnef soon. I've also planed to have a picture tutorial about the way I was tought to embroider the "knitted rose" (stickros). I just hope the photos I shot last week will be clear enough other wise I just have to redo it. So you can expect a little tutorial of how to embroider a knitted rose very soon and some pictures of nanofelting among other things.

Ps. Nu är alla små vinster i utlottningen skickade så håll utkik i brevlådan Maria, Clara och Maria!

2 comments:

Tyg och otyg said...

Yaaaay stickrosbeskrivning! :)

Handverkana.se said...

Vilka fina broscher du gjort! Vi kunde inte hålla oss utan har länkat till dig via vår inspirationsbank handverkarna.se.

Vill du visa upp fler av pyssel, hör av dig till oss!
Tipsa gärna dina pyssliga bloggläsare också.

Vänliga hälsningar
Handverkarna
Pyssel, handarbete och inspiration